Wednesday, July 01, 2009

sebagai seorang is3 dan ibu kita harus rajin ker dapur yer.....

Setiap hari aku mesti masak walaupun sesimpel-simpel nyer masakan.En.Yeop kurang gemar ngan beli-beli nih.Pon lagi kesian kalu tak masak nanti anak-anak akan tanya ibu nak nasi...gullppppp....apa ko nak jawab.takkan nak kata ibu penat ler.....malas ler....korang makan ler apa yang ada,semekut ker....hissss..sungguh tak sampai hatikan....kalu membeli pon bukan nyer banyak mana pon lauk tu.ciput jer...rege??? mak aiiii......pastu kalu nak tambah dah terkulat-kulat.so aku ambil jalan mudah,baik masak jerk kat umah.biar ler sepenat mana kita sekali pon,bila tengok suami dan anak-anak makan bertambah penat tu hilang woooo....lelagi bila dapat puji " sedap la ibu masak..." hahahha...mak suka occay.....Tipu la plak kan takkan tak der makan kat luar kan....ada...ada tapi jarang-jarang yer...sebulan 2-3 kali cenggitu la..

Dua lauk ni aku masak malam tadi.Ikan bawal sweet sour ngan kangkong goreng belacan.


Lauk-lauk yang ni plak hari-hari yang lalu aku masak yer....Ada kentang ikan bilis kacang tanah bercili, masak lemak pucuk paku,dalca ayam,ikan kering ngan ikan cencaru bakar cicah ngan sambal kicap....





Sape-sape yang baca blog aku ni kira meleleh ler air liur nya sila la masak sendiri nanti yer....nak suruh aku masak??? bleh....jemput datang ke rumah.Ada rezeki aku leh masak untuk korang.... :P

10 comments:

M@L@ said...

biler leh dtg umah ko?? we alls free jer...

ijan@2 aka ummihakimi said...

kitorang x mo lauk2 gini...
biaser da..
kasi lauk lagi power.
terangkatnyer,,,

Ayu Jaffar said...

rajinnya :P


untung lah bebudak 2org + hubby, lauk tu sume sedap2.... minta aura rajin tu sikit, la nie malas sungguh nak ke dapo :(

eza said...

mala : bley datang ler...kalu weekend ok gak leh masak sedap sikit.

ijan : aku pandai masak gini jerk.kalu nak terangkat sorry la ek...

ayu :fuuhhhh kiri!!!! fuuuhhhh kanan!!!! dah tiup aura tu kat ayu.moga pas ni rajin masak yer...hahaha... ;P

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kak br mkn pucuk paku msk lemak + petai + tempoyak ..member ofis bwk .. sodapppppppppppppp

eza said...

wah diana dasat tu dah ada petai pastu taruk lagi tempoyak....sapa yang kena ngan tekak mau tambah berpinggan2 nih....

nOLie said...

hohohoho kita serupaaaaaaaaaaaa...tekak en. yeop ngan tekat incik rimo tuh lebih kurang jer...sbulan memang boleh bilang ngan jari kucing baper kali jer makan kat luor heheheh tapi saya puas!! heheheh

eza said...

hahaha nolie tu la nasib kita.kalu ajak makan luar yang pelik-pelik sikit mula la kata " sedap ker????"
huh...!!!! kalu dah tanya cam tu wajib ler gi cari nasik...selera kg...

Linda said...

alah dh 1 tekak orait ler.. cer dpt laki mcm tekak si poi tu... x ke naya... nk wat mcm mne dh nasib bdn..huahuahua....

eza said...

hahah....linda ko tu x pandai tackle ittew en somi....haiippp...

Blog Widget by LinkWithin