Thursday, June 18, 2009

Oh kome dorian dah berbunge....

Aku memang tak ambil port pon pasal makan buah durian nih.Aku memang tak suka occay.Buat pengetahuan korang dulu masa kecik-kecik aku makan buah ni.Tapi bila dah besar panjang nih aku dah mula tolak sebab aku memang tak suka pada makanan yang akan meninggalkan kesan bau.Cer korang sedawa..mak aiiii....bau...pening beb....

Tapi untuk dijadikan bahan cite kat blog aku ni maka aku snap gak ler untuk tatapan umum.Kat sini ada dua version yer.....

Gambar yang ni version membeli kat pasar malam.5 biji 20 henggit.Hampeh tol.peniaga tu kata isi occay.bila balik bukak 2 biji jer elok.Yang lagi 3 biji tu colet-colet buang gittew jerk.Bagus cepat habis...cepat hilang baunya....Pening tau...


En.Yeop ketua bagi kumpulan ni....

Korang tengok ....sume dok kerumun kat buah tu....

Tengok anak aku.Ikut selera ayah ler tu....

Nak makan ,makan jer la...tak yah ler sampai keluar muncung-muncung tu...Irfan-irfan....

Kusyuk nampak Encik Yeop....

Puas yer dapat penui selera tekak tu...


Gambar yang ni plak version kampung.Fresh wooo...baru luruh dari pokok trus ngap.Tengok tu sampai terbongkok-bongkok En Yeop nak bukak durian.....


Yang ni like haruan tengah menunggu mangsa.....Sabar yer nak....


Balik kampung last week hubby siap request sepupu dia wat serawa durian ngan cucur durian.Asal soh sepupu...asal tak soh akak jer kan????Akak nak masak durian...Sorry....kan akak dah kata tak ambil port pasal durian.....Bang jangan marah yer.Dah memang isteri mu tak suka durian.Abang kena terima la keadaan ni yer....

7 comments:

M@L@ said...

mane durian utk akuuuu...

eza said...

mala,elek...

Puan nOLie said...

ko tak makan durian eza??

hohohohoh hilang satu nikmat donia hahahahah....rumah aku tuh semer makanan...termasuklah anak anak bulu aku yang 5 ekor tuh ehheheh pantang jumpa durian ..

eza said...

nolie : hilang nikmat meh????

Anonymous said...

hehe..kak dulu saya pun sampai sau tahap xle bau rs nk muntah, sebab kes blk kampung dok ngadap durian xkira masa.lama gak la xmkn durian sebab kan kes muntah tu.hehe
dlu mmg suke gile, siap bli tepi jalan time blk skolah pastu ltk durian dlm beg skolah sakit bdn kena duri.hehehe
skang ni kureng dah..stakat seluas, dua ok la..

eza said...

Nana : tahan hidung jerk la....

Anonymous said...

Salam Sis...

Amboi

berselera betul nampak ya tu...

Seronok nya

makan dengan family

Saya dan isteri pun baru je

makan seminggu yang lalu

Sekarang dah tak makan lagi

Sebab

kesian nanti saya sorang je yang makan

yang sorang lagi tu, tak boleh makan, walaupun dia hantu durian

Jemputlah ke Blog saya ye

Kalau nak tau kenapa...

Wasalam

Blog Widget by LinkWithin