Monday, October 05, 2009

Musim Buah

Kat kampung yakni rumah PIL skarang ni tengah banyak buah durian.Tak sume pokok durian kat kampung tu berbuah.Hanya insan-inan terpilih je yer cam pokok FIL aku nyer.Walaupon aku tak makan buah durian tapi aku cukup teruja ngan kelebatan/kabanyakan buah tu....Yang paling best buah tu kalu leh petik ngan jari dah lama aku petik dah.Buah durian kan luruh ngan sendiri.Dalam ertikata lain dahan pokok tu rendang.boleh disentuh ngan tangan.tak caya nanti aku tunjuk gambar yer....lagi ada buah rambutan,cempedak,ciku.....sumenyer lebat.Aku rasa kalu balik kampung lagi sebulan sedang elok kot....puas ler makan buah....


















2 comments:

ida81 said...

wah..rendang nye pokok durian tu hehe :-)

eza said...

aa...ida,sampai leh capai ngan tangan jerk...

Blog Widget by LinkWithin