Saturday, August 22, 2009

Hari pertama berpuasa


Hari ni hari pertama kita menyambut bulan ramadhan.Anak aku Nurin turut berpuasa gak.Irfan....hampehhh....dah kejut banyak kali still tak nak bangun.Kiranya dia tak berpuasa ler....Jangan hari ni dia jadi makhluk bertanduk dua hasut kakak makan minum bagai.

Tadi masa sahur aku ada explain kat Nurin yang hari ni kita tak leh makan minum di siang hari dan buat perkara-perkara lain yang boleh batal puasa.Dia angguk tanda faham.Harap-harap tanda faham tu sampai ler ke waktu berbuka nanti .Bebanyak sabar yer nak.....Nurin ambil iktibar dari cerita Upin & Ipin.Aku memang ada beli CD Upin & Ipin sebagai memberi semangat untuk Nurin trus berpuasa.CD tu mengisahkan Upin & Ipin masa first time berpuasa....Korang pon leh ler cari CD tu untuk anak-anak korang.Cerita tu memberi teladan yang baik tau pada anak-anak kita.....


Dan aku juga berharap Nurin akan berpuasa penuh seperti tahun yang lalu.....


Dan kepada kengkawan sume aku berharap korang dapat menunaikan ibadat puasa ini dengan penuh keimanan.jangan terlalu mengikut nafsu membeli juadah untuk berbuka nanti masa gi bazar ramadhan.beli ala kadar jer.kang tak habis dah membazir plaks....kawan syaitan tu namanya.....hehehehe....

4 comments:

Nana said...

hehe..bagos nurin puasa ek..
saya mmg xminat g pasar ramadhan kak.makan je apa yg mak masak.

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

bagusnya dorg pose penuh .. sy pun beli skit2 jer kt bazaar ...

eza said...

Akak harap tahun ni Nurin dapat pose penuh.aaa....la nana kalu kat bazar ramadhan tu asyik benda yang sama 3-4 gerai jual juadah.naik bosan dah.

eza said...

diana harap tahun ni pon nurin dapat pose penuh.bagus tu beli sekit-sikit.Idak ler mebazirkan....

Blog Widget by LinkWithin