Monday, March 01, 2010

Feel aku hari ni.... :(

Ntah ler hari ni hati ku rasa tak sedap atau dalam erti kata lain susah hati.Sebab per ??? ianya masih aku tercari-cari...macam ada sesuatu yang tak baik akan berlaku.Tapi per ek??? Hiiiissss ni yang bikin aku tension ni bila tak sedap hati datang.Ni yang bila buat kerja asyik tak kena...salah la...itu la ini la....tak suka ar...

Ker sebab aku dah tukar bbsitter.huhhh....bbsitter(Kak Yah) yang dah bertahun-tahun jaga anak aku sebelum ni dah berpindah rumah.Ekceli perkara ni dah berbulan-bulan menghantui hidup ku.Kak Yah dah inform awal-awal.Dalam pada tu aku still tercari-cari alternatif lain cari bbsitter lain tak pon hantar nursery jerk anak-anak aku tu.Aku risau bila anak-anak aku tu di hantar ke tangan orang lain untuk di jaga.Bukan per,Kak Yah dah cukup-cukup masak ngan perangai anak-anak aku.Dah cukup rapat pon.Ada kalanya anak-anak aku bermalam kat sana, bawa balik kampung.Anak-anak Kak Yah pon cukup rajin melayan kerenah anak-anak aku.Nurin aku tak kisah lagi kalu orang lain jaga.Cuma Irfan tu....Irfan ada peel semacam sikit.Suka memberontak,keras kepala,kalu nak sesuatu tu dan dan tu gak kena dapat.Hanya Kak Yah jerk yang faham perangai Irfan.Bayangkan lah Kak Yah dah jaga anak-anak aku start dari Nurin bb lagi.Kiranya almost 7-8 year gak ler Kak Yah jaga anak-anak ku....Lama ko...Aku plak jenis tak kisah sangat.Janji ko jaga anak-anak aku ngan baik tu aku betul-betul hargai.tu Yang leh bertahan lama.

Dulu Kak Yah tinggal kat Pandamaran.Kini dia dah menetap kat Bandar Botanik.Ekceli Pandamaran ngan Bandar Botanik tu kira berjiran.Tetapi jalan nak ker Bandar Botanik tu pusing-pusing sikit ler....hissss...camner nakcakap ek....sape yang dok kat Port klang ni tau ler....Kalu nak dikirakan rumah aku nak ke Pandamaran pon pusing-pusing gak jalannya.Kalu nak ker Botanik lagi la....Dah ler aku runner everyday pick up dan hantar anak-anak...Agak leceh nak ker bandar Botanik tu...

So jalan penyelesaian nya Kak Yah Ada recomend neighbour dia, Kak Zuraidah untuk jaga anak-anak aku.Kak Zuraidah setuju.Alhamdulillah....Anak-anak aku pon dah kenal Kak Zuraidah tu pon.selalu gak bertandang kat rumah akak tu...So takde masalah sangat untuk serasikan mereka....Kak Zuraidah tu tahan ker jaga Irfan???Oh nak.....!!! ubah ler sikap tu sikit...Aku siap pesan kat Irfan.Jangan nakal-nakal bila kat rumah Mak Baru...heheh...Kak Yah siap cakap kalu Irfan balik dari sekolah nanti suaminya akan ambil Irfan dari rumah Kak Zuraidah bawa balik ker rumahnya...Gullpppp!!!! nampak tu....rapat ker tak rapat namanya...Masak ler aku cam ni...

Ok la....cerita pasal bbsitter ni kita sambung balik nanti yer...Aku nak siapkan kerja-kerja kat opis ni dulu....Nak kena cover kerja Ijan yang dah start cuti bersalin walaupon dia tak bersalin-salin lagi :p...Ijan aku doakan muga urusan bersalin ko dipermudahkan yer...All the best tu you k....Tak sabar nak tunggu berita baik dari Mr Ijan....

2 comments:

M@L@ said...

so skrg org lain jaga yer..hope irfan ok ler dgn kak zuraidah tu...
bagus ler kak yah tu siap nak srh laki dia amik irfan blik sek..betul2 dah rapat dia dgn anak2 ko...yer lah dah lama kan..

eza said...

Tu ar Mala.Tadi suami Kak Yah baru jerk caall nam ambil bebudak tu sebab takut bebudak tu tak suka dok situ.Aku ckp ler biar dulu la bang,tengok dulu bebudak tu ok ker tak dok kat situ.kalu tak ok nanti saya hantar ler bebudak tu kat rumah abang...heheheh...sampai gitu sekali ko....

Blog Widget by LinkWithin