Tuesday, February 09, 2010

Jalan-jalan tak tentu hala kat sekitar Shah Alam

Malam Ahad lepas aku bawa anak-anak dan mak aku gi ronda-ronda kat Uptown Shah Alam.En Yeop tak join sebab ada urusan seri paduka baginda nak kena settle katanya...Tak nak join tak per.Aku ada lesen memandu.Gerak sendiri ler.Tak yah terkial-kial tunggu En Yeop.Tu la satu kelebihan pada mereka yang ada lesen memandu ni.Leh pergi sendiri tanpa perlu tunggu Si suami bawa.Betul tak? sape setuju sila tekan punat-punat kat keyboard anda yer..."punat-punat???"
Susah betul nak cari parking.Ramai betul umat manusia yang datang berkunjung kat Uptown ni.Masa ni baru kol 10pm.


Yang ni plak kol 12tgh malam.Time aku nak balik.Still banyak lagi kereta yang tengah dok cari parking.Malam minggu kan...


Pn Kamsiah merangkap mak aku tengah belek-belek kerongsang.


Karaoke time.Mak nyah yang menggelarkan dirinya Kak Ziana Zain sedang "MENYUMBANGKAN" dua buah lagu.perghhh!!!! ramai orang berkerumun time ni nak tengok persembahan Kak Ziana kita ni....bravo...bravo.....suara cam....suara mak nyah ler....aaauuuuwwww...

Balik...Tengah jalan menuju ke kereta.

Signboard tepi jalan pon nak snap.Ni dah tahap bosan tak tau nak snap gambar per la tu...

Kereta aku parking betul-betul dekat ngan signboard.Jalan jauh sikit je la nak ke Uptown tu...

Pagi Ahad plak aku ke Pasar Tani kat Stadium Shah Alam.Mak oiii...panas betul hari tu.Mandi peluh aku....Tak der apa sangat nak di beli.Just jalan-jalan jer sebab dah lama tak ke sana.Jumpa sepupu aku kat sana tengah menjual ikan...Aku cuma beli makanan jerk ngan anak-anak sibuk nak purse.Beli gak ler...sib baik murah.



Pastu balik rumah.Mak aku ada agenda petang tu.Aku kena hantar Mak aku kat Seksyen 24 ada kenduri doa selamat rumah kawan dia.As driver,saya menurut perintah Boss...heheheh...Aku just hantar mak dan pastu aku gerak ker Complex Shah Alam nak beli seluar.Lama siot tak datang sini.Sampai aku tak tau kena bayar parking dulu cam kat JJ.Nampak...kuno betul aku.Sementara nak tunggu mak aku call balik untuk pickup dia semula,aku bawa anak-anak gi taman permainan kat tasik depan nun.Huh...tasik ni pon dah lama aku tak jejak.Sampai sana jerk trus teringat zaman-zaman cintan-cintun aku dulu ngan En.Yeop.Nostalgia beb.Aku siap bagi tau kat anak-anak aku....dia orang gelakkan aku....bebudak...tak faham kot...





























Singgah plak kat aquarium tengok ikan....teruja le tengok ikan-ikan tu....Pastu mak aku call soh ambil dia....Balik rumah....

Sape pernah berkunjung ke Butik Peace.Butik ni amat sesowai untuk mereka-mereka yang bersaiz besar dan ingin berfesyen cam aku ni.Serius aku cakap korang gi ler sana.Ada jerk saiz untuk korang.Tengok ler kat beg plastic tu saiz XXXXXXXLLL ko...Aku memang dah jadi regular customer kat butik ni tau...

Trus trang aku cakap orang yang bersaiz besar ni memang payah nak cari seluar dan baju yang sesowai.Aku tanpa segan silu tempek dua pasang seluar jean yang aku beli kat Complex Shah Alam.Memang ler tak der brand.Aku tak kisah.Janji aku rasa selesa bila memakainya.Dulu bleh la sauk Levis,GA blue dan seangkatan dengannya.La ni hampeh....Saiz yang aku nak tu sold out kot...(hehehe...ayat nak sedapkan hati le ni...)
Sini aku zoom tag seluar jeans tu....
Gitu ler XBVT aku hari Sabtu dan Ahas lepas.....Chowww..bedah..!!!

Happy belated bufday to Mala & happy bufday to Steven ...Ah Tat...

Semalam ada sambutan kecil-kecilan bufday party untuk Mala,Steven & Ah Tat.Dah menjadi adat resam kat opis aku ni untuk celebrate sesama bufday party setiap staff kat sini.Mana la tau kalu keluarga mereka tak sambut bufday party ni,sekurang-kurangnya terubat ler kesedihan di hati tu kan ngan ada member-member yang sanggup kongsi kegembiraan tu bersama....

Yang ni tiga sahabat aku yang berkongsi sama bulan Febuari ulangtahun kelahiran mereka.Dari kiri Mala,Steven dan Ah Tat.Aku doakan muga korang dimurahkan rezeki dan sihat selalu.Untuk 2 orang jejaka melaya ni,cecepat ler cari jodoh.Korang ni dah masuk 30'th club nak tunggu per lagi.Rasanya duit tak der masalah kan....heheheheh...Ah Tat....rasanya calon dah ada.Bila lagi nak jumpa Makcik Sal ngan Pakcik Sanip....wooowwww....


Lagi Ice-cream cake....Sedap beb....



Dan semalam gak Mala dan Steven belanja makan pizza dan seperti biasa aku lah orang yang di amahkan untuk mengorder....

















Hahahaha...lagi satu insident. bleh pisau potong kek tu patah...memang keras beb kek tu.susah bebenar nak potongnya...

Jap lagi aku update cite jalan-jalan kat sekitar Shah Alam Sabtu dan Ahad lepas.Wah..sungguh tak sabar menunggu hari Sabtu ni...Nak balik kampung mak kat Pontian,Johor.kalu rajin nanti aku snap sikit-sikit gambar kat rumah Arwah Atok Lassim dulu dan skarang.Pakcik-pakcik aku dah renovate rumah ittew.Yeeehhhhh!!!! Chow Bedah...

Saturday, February 06, 2010

Mc Donald plak....

Lama sungguh tak breakfast kat MCD.Pagi ni aku gi ngan Ijan.Kol 8 tadi dah terpacak kat sana.Masa tu takder customer lain.So cepat ler leh dapat makanan.Korang nampak jer menu tu cam ciput .Tapi sebenarnya....bleh kenyang beb.Tu perut aku.Tak tau la perut korang kan...Jom tengok apa yang kami makan tadi.


We all punya breakfast untuk hari ini.

Yang ni set breakfast aku.Milo.....

Pancake

Yang ni set pe yer.....Lupa laks...

Yang ni plak makanan Ijan.Mega sausage ko namanya

Ijan minum coffee....

Tu dia...bila buka bungkusan.Perghhhh!!!! ada dua keping daging ngan telor...Ijan aku suka cheese tu la.....

Kesimpulan untuk breakfast hari ini,eeeerrrrkkk...Alhamdulillah..:p

Friday, February 05, 2010

B...A....bunyinya BA

Ucapan yang ringkas :

"Thanks pada member opis aku Ah Tat sebab belanja kami satu opis makan BIG APPLE.Lain kali beli la lagi.....Farah gak sebab bawa Ah Tat ke JJ beli doughnut ittew.Kalu takde Farah idak ler aku makan BIG ALLPE hari tu... :)"





Monday, February 01, 2010

Hari Sabtu yang Indah sebab cuti + membosankan

Bagi aku istilah masakan special ialah masakan yang jarang-jarang sekali aku masak,cam gambar kat bawah ni.Kalu korang sure special tu cam nasi beryani,spegetti,kek ker kan...kan......Hahahaha...hari tu kan ker cuti Thaipusam.So aku masak ler gitu-gitu jerk.Lagi pon En Yeop takder kan...dah tu tambah plak ngan penyakit malas aku yang menjadi-jadi...hahahah...malas tang masak jerk yer.Yang lelain sume settle....Memula cam ada idea jerk nak masak tu la...ini la...bila dah penat menyental baju sekolah anak-anak, mengemas trus malas nak ke pasar.Penyudahnya kol 1.00pm gitu kot baru gi kedai runcit beli bahan-bahan nak wat mee goreng ngan donut.Nak kluar jejalan takder mood.SIL datang ngan anak-anak lepak kat rumah aku.Kalu dah empat bersaudara berkumpul,gamat satu taman dengar suara dia orang jerk.

Eeeeee...kenapa plak ketam ni aku letak kat entry ni...Ekceli ketam ni aku bukan masak hari sabtu tapi hari rabu lepas.Lama betul aku tak masak ketam.Sekilo ketam reganya RM16.Ngam-ngam timbang sekilo,dapat ler empat ekor.


Ha...yang ni baru ler aku masak sabtu lepas ngan....


Donut...Belah malam plak SIL Ayu belanja KFC.

Yang ni cekodok ikan bilis.Aku wat untuk bekfes hari ahad.

Aku betul-betul tak faham ler...keje-keje mengemas memang sampai bila-bila pon tak kan leh sudahnyer kalu ada anak-anak.Kejap jer rumah tersusun rapi.pas tu lintang pukang dah...heeeee....geram betul...tu pon aku tak kasi anak-anak punggah barang mainan.kalu tak lagi satu kerja aku nak mengemas.Dia orang memang ler kata bleh kemas.tapi idak memenuhi cita rasa aku.Penyudahnya aku gak ler kena buat.Oleh yang demikian baik tak yah keluarkan.Sib baik kotak mainan tu kat atas almari.Payah sikit ler mereka nak ambil.
Tengah hari aku cuma gorengkan nugget,frise ngan meggi untuk anak-anak dan belah malam SIL Ejan belanja dinner sebab BONUS dah masyukkk....Thanks Ejan....

Friday, January 29, 2010

Selamat pagi semua...

Assalamualaikum dan salam bersiaran di pagu Jumaat ni....Korang per khabar?Hendaknya sihat-sihat la yer...Aku ??? Alhamdulillah sihat.

Ekceli takde pepe cite menarik hari ni yang aku nak kongsi ngan korang.Just nak update aku nyer blog ni jerk supaya tak berhabok....maklum ler aku kalu dah malas makan minggu gak ler tak update blog aku ni...

Korang sok per planning.Tak gi memana ker??? Yahooooo...sok cuti...hahahah....bagi korang yang dah sememangnya tetiap hari Sabtu cuti dah tentu tak rasa pepe kan...Tapi idak bagi aku.Memandangkan sok hari cuti bagi aku,dalam pale otak aku ni dah planning nak qadak balik tidor aku....hahahah...pastu aku nak mesak sumting special untuk diri aku dan anak-anak....En.Yeop ????

Oh! wat pengetahuan korang En.Yeop gi bercuti yer.Bersama-sama kengkawan dia...Terbakar hati gak ni bila dapat tau yang En Yeop nak ke Taman Negara.Even aku sememangnya tak suka akan hutan melintang ni tapi aku tetap jeles + sentap beb.Patut ler sua hadiah kaw-kaw kat aku.Rupanya ada udang disebalik mee....Huhhhh!!!!Macam-macam ayat cinta bercerita idak dilayan nyer En Yeop tu...Pergi tetap pergi...Maka malam tadi berangkat ler En.Yeop ke Taman Negara dan tinggal ler aku bersama-sama anak-anak.

Walaupon En Yeop takder di sisi,ianya tak menjadi beban kat aku sebabnya dah biasa.Dah biasa maksud aku di sini kalu En Yeop tak der pon aku still leh uruskan anak-anak.Cam biasa urusan sesiap anak-anak nak ke sekolah,wat bekfes untuk mereka memang keje aku tetiap pagi.Gosok baju memang keje aku.Hantar dan ambil anak-anak dari sekolah tu pon keje aku.Masak pon sama...Aku bukan ler nak bangga diri tapi bangga gak ler sebab aku leh buat sume tu tanpa bantuan manusia yang bergelar SUAMI.Mesti korang tertanya-tanya SIL tak tolong ker??? FYI,tetiap pagi memang aku yang buat sume tu,SIL???Hampeh....Aku pon malas ler nak terhutang budi kat dia orang sume.Tapi kan kalu dah nampak si kakak tu kelam kabut wat keje pepagi,per lah salahnya hulurkan bantuan ,yer tak???Ni buat hal sendiri jerk.Lagi leh cakap Nurin...Irfan...cepat ler mandi...kang **** lambat gi keje.Kalu ko rasa leh lambat per kata korang pon tolong sesama.Biar cepat settle kan...Bebudak biasa la kan pepagi dah tentu baru bangun tidor mamai.Mulut aku tak putus-putus cakap Nurin...Irfan...cepat.Kang lambat gi sekolah.

Itu aku.Camner la kan kalu mereka yang certain-certain perkara perlukan bantuan suami.Yang tak tau memandu dan ada kalanya suami gak ler yang uruskan anak-anak.Camner nak gi keje,sape nak hantar anak gi nurseri.Jalan penyelesaian ambil cuti yer tak?Aku bukan pelekehkan mereka-mereka ni yer.Mungkin pasangan tu dah bahagi-bahagikan kerja,suami wat tu,isteri wat ni....tentu menjadi satu masalah bagi mereka kan kalu suami atau pon isteri tak der di sisi.Sian kat mereka...

Hahaha...tahun ni aku ada misi yang perlu aku lakukan.Aku amat berharap misi tu akan berjaya.Dah bertahun-tahun ku tunggu tapi tak kesampaian.Harap menjadi ler untuk tahun ni.

Lagi satu kalu tahun ni rezeki murah dan melimpah ruah aku nak sangat gi bercuti ngan family aku.Huh lama gila tak gi cuti-cuti malaysia.Teringin sangat.Kalu dapat gi Singapore pon cantik gak.Nak ziarah sedara-mara aku kat sana sesambil tu nak jumpa kawan aku MAS.

Ok la,cukup sampat disini dulu aku bercerita.Nanti kau ada masa aku update lagi yer....Chow bedah...

Blog Widget by LinkWithin