Friday, November 06, 2009

Sarapan pagi ini....

Semalam Abang Nuar kasi aku ubi kayu.So,pagi ni aku & d'geng pakat nak bekfes ubi rebus ngan ubi goreng.So ini la hasilnya....

  • Aku wat sambal tumis ikan bilis ngan beli sebuku roti
  • Ijan bawa ikan pekasam
  • Farah rebus dan goreng ubi kayu
  • Mala bawa kelapa

Ramai puji sambal aku sedap.Yessss!!! lulus !!!!! orang tua-tua kata kalu dah pandai masak dah leh kawen ler cam ni....hahahaha....tiga umat manusia yang kat rumah tu nak taruk mana????

Kesimpulannya makan sampai menjilat jari ngan pinggan....Sedapnya.....








11 comments:

M@L@ said...

mmg sedap sambal ko... tp pelik ada ikan masin...

oi biler nak buat nasi lemak lak??
aku cop bwk ikan bilis + kacang goreng + timun.... yg senang..hehhehe

eza said...

tunggu persetujuan dari d'geng dulu ar...oooo ko pandai nak bawa yang sesenang jer ek mala...

zety said...

ni baru tgk gambo nih,rasenye klu depan mate saye licin dah sambal akak nih,hehehe

farr@ said...

Tp mmg bet0l la sambal yg akk buat tu sedap,mkn sampai bertambah,gara2nk mkn sambal tu...

Nana said...

tadi time tgk sambal ingt nasi lemak bila scroll ke bawah tgk2 roti hehe..saya pn suka mkn roti+sambal ni

cintaKusayangMu said...

wktu lpr cmni...ubi pn nmpk sedap...
lama dh x mkn ubi..heheh

eza said...

sabar zety sabar....

eza said...
This comment has been removed by the author.
eza said...

tq farah...nanti kita plan wat nasi lemak plak yer...tp bila ek...???

eza said...

sambal tu ekceli nak makan ngan ubi kayu.takut kat cukup ubi tu,jadi akak beli ler roti...wah..nana pon suka roti colet ngan sambal ek...wei...ngan kari pon sedapp gak...

eza said...

apa lagi qis....rebus le ubi...dah ler musim hujan skarang ni kan...memang sesowai le pekena ubi rebus ni pepanas...pastu minum laks ngan air kopi...perggghhhhh!!!!mak mertua lalu pon x nampak la....hahahah...

Blog Widget by LinkWithin