Thursday, February 05, 2009

Alhamdulillah...syukur....

Alhamdulillah...syukur...sebab Irfan dah ok.Dia dah tak nangis masa aku hantar pi tadika.Ni masuk hari kedua dia tak nangis dah.semalam dan hari ni.Tapi aku plaks nak nangis sebab terharu dan bersyukur bebanyak sebab apa yang aku harapkan termakbul.Mana tak nyer...dah sebulan gi tadika asyik nangis jer bila aku hantar Irfan pepagi.Cuak gak.Bebudak lain tak der plaks cam tu.Dia orang cuma sehari dua jerk nangis tapi anak aku idak.Kekadang tu rasa geram jerk tengok Irfan bila dia buat perangai cam tu.Perangai dia totally deference dangan Nurin.

Nurin lebih independence berbanding ngan Irfan.Aku bukan nak membeza-bezakan anak-anak aku.Tapi dah memang tu hakikatnya.Nak kata aku dan hubby manjakan sangat Irfan idak ler plaks....Sama jer ngan kakaknya....Nurin dulu cukup excited bila nak masuk tadika.Dan aku tak susah pada hari pertama persekolahan Nurin.Hantar dan trus tinggalkan Nurin kat sekolah.Pastu Nurin sangat peramah kat sekolah.Sampai cikgu pon cakap benda yang sama.Suka bergaul ngan kawan-kawan.Kiranya tak malu-malu kucing ler.Sampai pepe contest cikgu akan submit nama dia masuk bertanding.

Irfan plaks Aku ada curik-curik tengok masa dia tengah belajar kat tadika.tak banyak cakap.Kurang sikit nak bergaul ngan kengkawan.Hissss...nape Irfan cam ni ek.Pada hal perangai dia idak cam ni bila di luar waktu persekolahan.Tetiba jadi budak pendiam...budak baik..dengar kata cikgu.....dan cikgu pon sendiri akui tentang perilaku Irfan.Kalu kat rumah,dialah raja...dialah singa...dialah makhluk yang bertanduk dua...keras kepala....etc....sampai berbuih mulut aku dan hubby cakap Irfan.....jangan buat tu..Irfan jangan buat ni....hanger tak yah cakap ler.asyik menyinggah kat badan jerk....Pening-pening....

Untuk menaikkan semangat kedua-dua anak aku gi sekolah,hubby ada janji ngan dia orang.Kalu korang sume tak nangis masa pepagi nak gi sekolah(sebab anak-anak aku payah nak bangun pagi.mandi...dan tak nangis sampai sekolah...)ayah akan bawak korang ker fun fair.Tak pon ayah akan beli jam Ben 10.Cerita cartoon yang menjadi kegilaan kanak-kanak masa kini.Punya la suka dia orang.Percubaan beberapa kali tak menjadi.Sampailah semalam Irfan sungguh miracle....Tak nangis langsung.Gud boy....So ,petang semalam hubby tunaikan janji dia.memula nak bawak gi fun fair.Tapi bukan rezeki anak-anak sebab fun fair dah tutup.So hubby bli ler jam Ben 10.Bila aku sampai rumah aku tengok Irfan dok sibuk main ngan jam Ben 10 .dah bising plaks satu rumah.Berbuih lagi mulut aku....hehehe...pepe pon aku harap Irfan tak ler nangis lagi cam dulu...dan cuba belajar pelan-pelan yer...Ibu akan senantiasa berada disisi irfan memberi kata-kata semangant dan dorongan dalam menempuh hari-hari yang mendatang...AMIN.....



2 comments:

M@L@ said...

ifan dpt jam ben-10!!!!
za ni parten baru ker yg aisy punyer tak mcm ni design nyer.. nie aku tgk pjg ker lengan tue..

eza said...

entah...
aa...yang ni mmg panjang sikit
pastu ada banyak jenis bunyi....
laki aku bli kat giant 12 henggit kot.....

Blog Widget by LinkWithin