Wednesday, July 30, 2008

Lempeng

Hari ni bekfes makan lempeng cicah ngan sambal tumis ikan bilis.Fuhhh!!! sedap tul.Lempeng ni beli jerk.tak kose pepagi buta masuk dapur wat bekfes.Memang ari bekerja memang jarang sekali wat bekfes.Melainkan weekend mesti wat sarapan untuk hubby dan anak-anak.Nasib baik hubby orang yang memahami.Yer la pepagi buta dah bangun nak kena siap2 anak2 gi sekolah ngan bb sitter.rutin harian memang cam tu hantar anak gi sekolah ngan umah bb sitter.Paling tidak pon buatkan minuman untuk hubby and anak-anak.cikai-cikai pon sapu butter pada roti sebagai sarapan pagi .anak-anak akan makan dalam kete...hehehhe....

Ok la berbalik pada cerita lempeng.....lempeng ni skarang bukan orang kampong jerk suka makan.yang dok bandar pon kalu tak buat sendiri pasti akan mencari @ beli jerk kan....sedap seyyyy.....cicah ngan sambal pon leh,ngan kari pon leh....kelapa campur gula pon leh....etc lah.......so itew jer la nak cite pasal lempeng....hehhehehe....apa da aku ni.....takat tu jerk.....


lempeng with sambal ikan bilis

2 comments:

ijan@2 aka ummihakimi said...

oo..makan sendiri jer...x mo belikan sekali....
x per....ku sedar..
diriku hanya melukut ditepi gantang...

eza said...

ala jgn ler seday....nani kalu laki ko keje blah pagi kita gi mkn sesama ek....kan ari tu kita gi kedai tu tutup....

Blog Widget by LinkWithin