Friday, July 04, 2008

Roti jala

Dah lama rasanya tak makan roti jala.Pastu kalu makan pon asyik membeli jerk.Tak pernah pon nak bikin sendiri.Ahad lepas tekad ler nak bikin roti jala.Bli ler acuan yang regenyer rm2 jerk.Pastu nak bli kuali leper tu pikir plaks 2x.Tah pakai byk kali ker @ sekali ni jerk.yer la aku ni bukan nyer rajin memasak sgt.....Pikir punya pikir punya pikir aku decide nak pinjam ngan SIL aku "LINDA".Tq ler ko pinjamkan kuali tu.Kalu tak idak ler menjadi plaining ku ini.Kuah untuk roti jala ni aku wat 2 jenis.Satu kari & satu lagi kuah durian ...." yaeeckkkk" tak suka 3x.....aku cuma leh makan ngan kuah kari jerk.Yang kuah durian ahli keluarga ku yang bedal.Memula layangkan bancuhan tepong tu hampeh !!!! ala-ala kaluar ngan tak jerk dari acuan 2 hengget tu.Apa lagi taruk lagi air kasi cair sikit.K...kali ni mau dia kluar.Tapi melekat ler plak kat kuali.tensen tol.Dah nekat kalu melekat gak sah2 aku wat lempeng.Alhamdulillah....pas 4-5x wat tak menjadi akhirnya ok....sukenyer aku.wat sampai tak leh berhenti.Suka punya pasal....hehehh....Rasanya nak benti keje jerk.Nak menjual roti jala...hehehe....aaaa.....aaaaa....apa nak tulis lagi ek...OK la tengok ler hasil air tangan aku first time wat roti jala nih....layanzzzzzzz........zazzzzzz......









1 comments:

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

sedapnyer ... ptg nie berbuka rasa mcm nk mkn roti jala plk ;-)

Blog Widget by LinkWithin