Monday, August 10, 2009

Pokok mangga express aku berbuah lagi......

Untuk tatapan Mama Adam aka Diana.Jangan jeles occay....pokok mangga express ku berbuah lagi.Kamu dah tanam ker belum Diana oiiitttt.....???? Tapi sayang ler buah tak dapat bertahan lama....gugur ler...sebab ??? faktor fizikal pokok tu tak megizinkan buah tu membesar ngan jayanya....








Korang ada petua atau cara tak nk kasi kekal sampai masak buah mangga ku ittew...kena boh baja spesel ker....????

Thursday, August 06, 2009

First time attend class masak

Entry yang dah basi ni berlangsung pada 26/07/2009.First time gi class masak memasak ni.Ekceli dari dulu lagi teruja nak join class masak ni.Sampai ler satu masa ni masuk blog wati and then trua nampak kursus masakan yang dianjurkan leh tempat keje dia Kolej Komuniti Banting.Aku gi ngan member opis aku Farah.Sonok beb...untuk kesekian kali ni aku gi blajar wat kek.Swiss roll ngan brownis.Malangnya wati tak der ler time ni sebab dia ada kursus kat Penang.So,tak dapat jumpa wati.Next time kalu dapat join lagi class memasak ni,hope dapat ler jumpa ko ek....Dah tu ingat Chef yang nak ajar wat kek ni hubby Nina,sekali tu Chef lain ler plaks.Chef Yusof.hensom ko.....sampai salah sukat gula ngan tepong...hahahah...acah jek....ok la...malas nak cite pepanjang.korang tengok ler sedikit gambar yang sempat aku snap.


Tempat : Bilik ERT,Sekolah Sultan Abdul Samad,Banting.
Masa : 9.00am - 3.30 pm kot....




























Swiss roll yang siap dimasak dan boleh bawa balik.satu adunan yang kami buat tu leh dapat 5 biji tau...Oppssss...gambar brownis tak sempat snap sebab dah keletihan.....

Aku ngan Farah...huh...muka berpeloh + berminyak....



Muka keletihan.On d'way balik lepak kedai makan jap sebab dah lapar giler.Dari pagi tak jamah pepe pon.Oit...Cik wati penganjur tak sediakan makanan ker????Aku tau ko sure akan jawapleh makan kek yang kita dah buat tu kan....huh!!!! naik muak aku dah bau kek tu tau...kalu dapat pekena nasi kan best....hahhaha...gurau jerk ek wati.....jangan marah....

Ha.....call pakwe la tu....sampai muncung-muncung mulut tu ha....


Pasni cam berminat lak nak attend class wat biskut.Tapi tengok dulu la.....Next week akak confirm ngan ko yer wati....

Wednesday, August 05, 2009

MC lagi....

Assalamualaikum kengkawan...
Hari ni kondisi mata ku masih lagi tak brapa elok.Dapat mc dua hari.smlm dan ari ni.smlm datang keje gak tapi half day.petang dah bye-bye....hope keje kat opis ok le untuk hari ni.takde yang pelik-pelik.tak gitu ijan?k la.korang sume jaga diri bebaik ye.sayang korang....muahhh!!! Bye....

Tuesday, August 04, 2009

Huwaaaa.....

Kenapa sakit mata aku ni tak baik-baik lagi....ingat semalam dah nak beransur pulih.But hari ni....kena plak mata belah kiri.Ari tu kanan.Bantai MC sampai 5 hari.Kali ni tau tau ler.....Nak Mc ker idak.....Sian kat member-member yang cover kerja aku.Asal aku cuti jerk semedang tu ler ada problem.Kalu aku ada tak lak jadi.....Dah kerja aku.Dah tentu ler aku tau camner nak solve problem tu kan.....Pada member-member aku tu maaf ler sebab susahkan korang.Bukan aku sengaja tak nak datang opis yer....Dah terpaksa.Kang jangkit satu opis lagi haru-biru tunggang-langgang opis ni dan boss kita nanti.....

Monday, August 03, 2009

Welcom back Eza.......


Setelah lima hari MC maka aku kembali semula untuk bertugas.Ni pon bukan pulih sepenuhnya.Tak per la...aku cuba dulu.Kalu tak leh aku sambung lagi MC nanti.

Tuesday, July 28, 2009

Turn aku laks....


Eeeee....cam lari 4x100 meter laks.....Past-past baton....Who's next...????
Jap lagi nak gi clinic.Mata blah kanan dah sepet + merah + gatal-gatal bagai.....ohhh..seksanya...nak pandang pc pon pedih jerk mata nih.....
Hahaha...pepagi lagi dah berebut ngan En Yeop spek itam 10 henggit nak cover mata yang memasing merah....

Monday, July 27, 2009

Sedikit kisah disebalik bufday En Yeop

Sian En Yeop.Time bufday diserang sakit mata.Ni sume jangkitan virus dari Irfan.Ok lupakan pasal sakit-sakit ni sume....

On the 24/7 tu tak celebrate pepe sebab En.Yeop keje petang.So,Ahad semalam celebrate kat Pizza Hut .


Bufday cake sponsored by Mak Ngah

Aku ngan En Yeop....Hahahaha....jarang-jarang sekali dapat tengok En Yeop pakai spek itam.Kalu tak sakit mata,jangan harap ler....Dapat MC 2 hari.Hari sambung MC lagi.....


Anak-anak ngan Cik Ayu yang kongsi sama tarikh bufday ngan En Yeop

Airel yang keletah....

Keluarga mak ngah

Hahaha...time ni idup kan lilin dua kali sebab belum pepe lagi Airel & d'gang dah tiop lilin.....




Yang ni plaks pulut.Saja aku order awal.Aku rasa cam tak best ler kalu lambat-lambat sambut nih......Kejadia berlaku pada 22/7 yer....
Pulut ni aku order dari Kak Ina. Fiza yang rekomen kat aku.Sedap beb....dan alhamdulillah apa yang aku suruh ,Kak Ina buat ngan cun...Gud Job Kak Ina.FYI, Kak Ina ni dah lama berkecimpung ngan dunia kek,semekut,roti...etc...cuma pulut ni jerk dia belum komersialkan sehingga lah ada permintaan dari aku....heheheh...kira aku ni pelanggan pertama ler yang order.Kangkawan sume kalu berminat sila-sila ler yer.....Click jerk kat nama Kak Ina nih....










Eeee...dua orang budak tu yang ekcited kan....


Blog Widget by LinkWithin