Tah ler dari kecik-kecik sampai ler skarang memang suka kat mickey & minnie.cute sesangat....




Myspace Disney Comments
Tah ler dari kecik-kecik sampai ler skarang memang suka kat mickey & minnie.cute sesangat....




Posted by eza at 4:32 PM 0 comments

Posted by eza at 4:13 PM 0 comments
Ok la nak update lagi masakan untuk semalam.
Semalam masak kicap ayam with cili kering.First time wat.Tak tau ler rasa per.Dari komen org yg makan masakan ku malam td,diaorg kata ok, not bad.....Resipi ayam ni aku main hentam kromo jerk.Apa yang aku tahu aku perap ayam tu ngan bahan seperti di bawah ni :
- Ayam potong kecik2
- Lada itam
- Cili kering
- Kicap
- Garam
- Bijan
- Sebuk pati ayam tumix
- Tepong Jagong
- Madu
- Telor
Memula perapkan ayam ngan lada itam,serbuk pati ayam tumix,kicap,garam,madu,telor & tepong jagong.Biar seketika & goreng.
Ketepikan ayam.Goreng cili kering sehingga garing.Pastu boh kicap sikit,garam sikit & lada itam.Masokkan ayam yg digoreng tadi & taborkan bijan.Kacau sehingga rata & sedia utk dihidangkan.....senang kan...dan inilah hasilnyer......
Yang ni begedel.lebihan ari tu nyer.So aku continue la semalam.Masih elok lagi k.....Untuk bahan2 begedel ni aku tarok :
- Daging burger
- Serbok pati ayam tumix
- Telor
- Tepong gandom
- Garam
- Lada itam
- Daun sup & daun bawang
- Kentang
Rebos kentang hingga empok.Pastu sumer bahan tadi kecuali telor disatukan & gaul .Gentel2 @ bulatkan adunan tadi mengikot citarasa korang.Celop ke dlm telor dan goreng....Siap.....
Masak lemak Udang + nenas.Bahan2 nyer:
- udang
- nenas
- cili padi
- serai
- serbok kunyit
- bawang besar,putih & halia
- santan
- blacan
Rasa2 nya yang ni korang tau kan camner nak masak.Tengok gambar jer la k.....
Posted by eza at 10:36 AM 1 comments
Ni masakan pada 30/05/2008.Sungguh malas ari tu nak masak.Tetiba terasa nak makan tomyam.So,bli bebahan nk wat tomyam.fuhhh..!!!! lege.....dapat hirup kuah tomyam pepanas...sedap seyyy.....Pastu buat plaks begedel daging.Tapi rupa begedil x cantik ler...Janji rasa ummphhh..!!!!.....Sekian untuk update masakan untuk kali nih....
Posted by eza at 4:02 PM 0 comments
Ekceli bufday farah semalam.Disebabkan semalam tak keje so kitaorg satu opis decide utk celebrate ari ni....Td aku pi bli kek kat Fruity kek house.Flavor Blackforest....Yummm...yummm....sedap giler.And Farah laks blanje ktorg satu opis ngan KFC.Farah banyak sungguh ko order KFC tu.tak per nanti aku nk tapau balik bleh tak...???Any way aku harap ko panjang umur dan dimurahkan rezeki.Cepat2 sikit kawen.Aku teringin nak makan nasi minyak ko ngan Ah Tat.Bila lagi Ah tat nak tukar agama???? And potong dia nyer anu....hehehehh.....sorry aku gurau jerk...Farah terima kasih yer sbb belanje ktorg makan KCF....Moh layan gambar2 yang sempat aku snap tadi.....
Posted by eza at 2:53 PM 0 comments
Dah beberapa hari dapor tak berasap.Maklum ler balik kampong.Pastu SIL laks blanja makan.So,semalam chef dah start bekerja balik.Menu untuk semalam :
- masak lemak pucuk paku
- Ikan masin goreng
- Sambal tumis telor
- Ikan cencaru bakar
- Sambal kicap
Resepi tak yah letak ler sebab rasa2nya korang tau kot cara2 nak masak masakan kat bawah ni kan.....
Posted by eza at 11:39 AM 0 comments
Apa la aku ni upload gambar tungang langgang.Tak tersusun langsung.Ala jadi la kan.Janji ada gambar leh menjamu mata.Ok,Majlis perkahwinan ni berlangsung kat Bidor perak.Sepupu hubby,yang pompuan kawen.Majlis serba ijou.Cantik beb.Acik suka kaler ijou ni.Yang panten pompoan nama Intan.Panten lelaki laks lupa tanya nama da....Anyway raja sehari ari tu memang cam pinang dibelah dua.sama cantik sama padan.Harap2 perkahwinan korang ni sampai ke akhir hayat dan dikurniakan baby2 yang comel.....Amin....Laporan serba ringkas sebab x der mood nak tulis yer.....

Posted by eza at 11:07 AM 0 comments